Friday, March 23, 2018

Kelebihan Nutriferon Shaklee untuk tingkatkan imuniti badan

KELEBIHAN NUTRIFERON SHAKLEE. UNTUK TINGKATKAN IMUNITI BADAN


INTERFERONS

Pernah dengar tak apa yang dimaksudkan dengan interferons?

Interferon-booster
4 bahan utama yang menggalakkan interferons

Macam pelik je bunyinya kan. Pelik tak pelik, tapi interferons ni adalah sangat penting tau bagi melindungi tubuh badan dari sebarang jangkitan. Inferons akan menggalakkan imuniti kita supaya bertindak dengan lebih kuat.

Banyak makanan boleh kita ambil untuk meningkatkan imuniti badan. Namun Shaklee telah melakukan kajian bahawa terdapat 4 sumber makanan yang sangat berkesan bagi meningkatkan interferons badan.

SISTEM IMUNITI
Imuniti bermaksud kebolehan badan kita melawan serangan dari benda asing seperti mikroorganisma (virus, bakteria, fungal dan lain-lian) serta bahan kimia berbahaya seperti toksin yang dilepaskan oleh mikroorganisma. Imuniti adalah sistem pertahanan kedua selepas kulit.


Nutriferon dicipta oleh saintis Jepun

Nutriferons shaklee dihasilkan dari gabungan 4 jenis ekstrak tumbuhan yang bertindak sebagai interferon. Di antara fungsi bagi setiap ekstrak tumbuhan tersebut adalah:-

✔Biji Labu – meransang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh badan, menentang radikal bebas dan mengurangkan faktor penyebab kanser

✔Biji Plantago – mengandungi polikasarida yang mengaktifkan sel-sel imun.

✔HoneySuckle Jepun – menentang pencerobohan virus dan kuman

✔Bunga Safflower – menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj yang mampu memusnahkan virus dan kuman.


Keberkesanan Nutriferon

Kelebihan Nutriferon Shaklee:-


1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari iaitu dengan meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh.

2. Untuk melawan kanser dan tumor iaitu nutriferon mengandungi polisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan sel-sel kanser dan tumor.

3. Melindungi diri dari jangkitan influenza iaitu dengan mengimbangi respon alergi persekitaran dan pencemaran, melindungi dari virus, mikrob termasuk selesema, flu, alergi dan inflamasi.

4. Meringankan tekanan dan kelesuan.

5. Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C seperti mengurangkan ketidakselesaan iaitu kembung perut, mual, muntah dan sebagainya.


Keunikan Youth Shaklee

Masa bila pulak kita tahu yang badan kita lemah dan perlukan bantuan?

Di antara petanda awal sistem badan kita semakin lemah adalah:


👉 kerap demam, sakit tekak dan selsema.
👉 mengalami sistem alahan terhadap sesuatu bahan makanan atau persekitaran.
👉 mengalami jangkitan kuman.
👉 mengalami luka yang susah atau lambat sembuh.
👉 sering keletihan walaupun dah cukup rehat.

Untuk menjaga sistem imuniti anak-anak, pastikan mereka mengambil Chewable Vitamin C dan Nutriferon 1 sachet setiap minggu. Utk kita yg dewasa ni ambillah nutriferon setiap pagi ye.

Jom kita sama-sama bekalkan yang terbaik untuk diri sendiri, anak-anak dan keluarga. Terutama mak-mak kan, kalau kita dah jatuh sakit,  sape pulok nak jaga famili.

PREVENTION IS BETTER THAN CURE. INVEST FOR YOUR HEALTH

Saya kongsikan testimoni Nutriferon dari pengguna yang berpuas hati.

Sesak nafas tiba-tiba menyerang, mujur ada nutriferon.

Bila dah ada rasa nak demam dan selesema, cepat-cepatlah amik nutriferon. Pencegahan awal adalah lebih baik.

Bila cuaca panas, tonsil mudah menyerang. Ambillah nutriferon. In sha allah bengkak tonsil akan mengecut.

Anak-anak saya selalu kena tonsil. Nutriferon ni amat membantu.

Nutriferon adalah perisai semulajadi. Ia menggalakkan interferons dalam badan kita supaya bertindak lebih kuat.

Alhamdulillah. Selsema anak cepat hilang apabila mengamalkan nutriferon.

Batuk dan selsema cepat sembuh dengan nutriferon.

Nutriferon meningkatkan antibodi. Alahan dan resdung sudah berkurangan.

Nutriferon pun bagus untuk kesihatan hati.

Set Immune Booster terdiri sari vitamin c, nutriferon dan garlic.


Anda boleh dapatkan produk NutriFeron daripada saya melalui dua cara iaitu:

1. Whatsapp saya
Fatin Hamzah di talian 0175438337 atau klik direct link http://fatinhamzah.wasap.my
2. KLIK esell untuk pembelian sendiri dengan menggunakan kad debit atau kredit anda sendiri.

Cas pengeposan produk shaklee ke seluruh Malaysia adalah dengan menggunakan kurier Gdex, City Link atau pos laju.

Cas COD bergantung kepada lokasi.

Fatin Hamzah
Your Trusted SID
PENGEDAR SHAKLEE MERU KLANG

No comments:

Post a Comment